פרטי תוכנית ארז כפי שפרסם ביום שבת 15.9.07

היי דני,
אלו פרטי האינפו המתוכננים לרכיבה שלי מסמרקנד לבוכרה, חיווה ונוקוס.
את הפרטים להמשך הדרך אשלח מנוקוס, שם ואולי גם בחיוה, אעצור ליום מנוחה לפני הכניסה למידבריות.
אתמול עבדתי קצת על ניקיון האופנים, הצרחת הצמיגים וחיזוק ברגים לקראת ההמשך. האופנים במצב טוב יחסית, הצמיג שהוצרח ועכשיו הוא נמצא מקדימה אחרי שחיקה מסיבית נראה לא 100% אבל עושה רושם שלא תהיה בעיה להגיע איתו לפחות עד טיביליסי, לכן את צמיג הספייר שהיה ברשותנו שלחתי חזרה לארץ כדי לחסוך במשקלים. בנוסף, ישנו חופש לא ברור לי במעביר האחורי וכנראה שאקנה אחד כזה חדש, גם באיכות ירודה יחסית למקרה של תקיעה, למרות שלפי המפות לא צפוי לחץ מאסיבי במישורים המידבריים על חלק זה באופנים.

אינסולין חדש הגיע מהארץ כך שבחודש הקרוב לפחות לא צפויות כל תקלות- האינסולין נשמל בתיק פריאו ששומר עליו בטמפרטורה צוננת ומלאי חדש ישלח לטיביליסי ויגיע בתוך כשבועיים.
מהפיצול עם יואב כבר הספקתי לקנות את מה שחסר לי- סוללות ניטענות, בנזינייה שקניתי מהאמריקאים ועוד שטויות לעצמאות.

בנוסף לאלו, ציידו אותי בפלאפון חדיש דובר עיברית עם בטרייה חדשה שתספיק לזמן רב בתקשורת של הודעות טקסט.

התוכנית:

התוכנית שלי היא לצאת לדרך מחר (יום א') בשעות הבוקר.
לבוכרה ארכב בדרך הקצרה מבין שתי האופציות האפשריות- הכביש הצפוני העובר בסמוך לעיר NAVAI. אורך הדרך מסמרקנד לבוכרה, קצת יותר מ- 250 ק''מ על כביש מישורי ועם רוח גב (אינפורמציה שאספתי לאחרונה). להערכתי ביום הרכיבה השלישי כבר אגיע לבוכרה. יתכן ולא אכנס לתוך העיר מכיוון שביליתי בה מספר ימים לאחרונה ותלוי בחשק ובצורך במקלחת (ובדרך כלל אין צורך).
על כל פנים עושה רושם שהדרך מלאה בישובים בכל כמה עשרות קילומטרים לכל היותר והדגש העיקרי הוא בתשומת לב למי שתייה, גם חם שם יותר מבסמרקנד וגם מים ימצאו אך ורק בישובים שעל הדרך, למרות שהאופציה של לעצור רכבים תמיד על הפרק.

האוזבקים מאוד מתוקשרים והטלפונים הסלולרים הם ברשות כולם ובכל מקום. רצף היישובים הצפוי בין סמרקנד ובוכרה ודאי יאפשר קליטה די רציפה בסלולרי לכל אורך הדרך ולדעתי זהו הפתרון הטוב ביותר לתיקשורת ביננו.
למען הסר ספק, ובמידה והטלפונים לא קולטים, אדאג להשאיר סימן, ואם זה לא יתאפשר אז לדאוג להראות ולהבליט את עצמי בעיירה KATTAQORGAN ובצומת הדרכים הסמוך לעיירה KARMANA. ביום השלישי ודאי אגיע בסמוך מאוד לבוכרה ומשם אצור קשר בסלולרי.

הערכתי כרגע היא שלא אכנס לבוכרה ושאמשיך בדרכי לכיוון חיוה ונוקוס.

רוכבים איתם יצרתי קשר הבהירו שהדרך שבין בוכרה וחיווה לא מסובכת מידי (יש לי תחושה שהיא תהיה דומה לדרכים שבמידבריות הסינים), והקיטוע היחיד שנראה מהמפה בעייתי הוא זה שבין TSVETUSHIY ל- TASHQALA, קטע של כמאה וחמישים ק''מ אליו אערך מראש באוכל ובמים ובעיקר אעזר במידע שיתנו מקומים על המצאותם של מים ואוכל על קטע הדרך המסומן כשומם.
בצומת הדרכים עליה יושבת העיירה TSVETUSHIY, אשאיר G או שאדאג להראות את עצמי במופגן אם זה לא יתאפשר.
לחיווה אני מתכנן להגיע בפנייה הקטנה לכביש המישני שבין הישובים MISKIN ו- MESHAKLI, דרך העיירה DRUJBA, ומשם ביום רכיבה אחד עד חיוה.
להערכתי בכל האיזור שסביב רצף הישובים המקיפים את חיוה תהיה קליטה בסלולרי.
לאחר יום מנוחה בחיוה (תלוי בלוח הזמנים), אמשיך בדרכי ל URGENCH ומשם לעיירה BERUNI שממנה על דרך המלך אמשיך עד NUKUS, שם מתוכננת מנוחה של יום ובעצם זוהי העיירה של סוף הקיטוע הזה.

החל מהצומת שבין הישובים MISKIN ו- MESHAKLI התיקשורת תהיה על בסיס הודעות טקסט אחת לכל שני ערבים, (פרק זמן של 3 ימי רכיבה מבוכרה) ולהערכתי גם אפשר יהיה למצוא די בקלות אינטרנט בחיוה וודאי שגם בנוקוס.

על כל פנים, אדאג להשאיר G בכל נקודת לינה ואסובב אותו בבוקר כמו שהיה נהוג עד היום, במסעדות ובמכולות נידחות אדאג לעצור ולהראות את עצמי.

קטע הרכיבה שבין בוכרה לנוקוס יארך להערכתי כ-6 ימים הכוללים יום מנוחה אחד בדרך.
בסך הכל הקיטוע הקרוב כולל כ- 9 ימים. בכל יום רכיבה של כ- 100 ק''מ (תלוי ברוחות אך לדעתי הן לטובתנו) ועוד יום מנוחה אחד בדרך.
כדי לאפשר אופציה של רכיבה הלאה לקזחסטן, לוח הזמנים קצת דוחק ויתכן שארכב מרחק גדול יותר ושלוח הזמנים יתקצר. אם זה מתאפשר ויש סטייה חריגה מהתוכניות, אודיע על השינוים.

בנוגע לכרטיס הטיסה, הרכיבה בקזחסטן תארך לדעתי בדיוק 5 ימים ולכן אני רוצה להית שקט שכשאני מגיע לשדה התעופה, אני עולה למטוס בדיוק ביום האחרון, בלי אופצייה לטעויות. אם לדעתך יש מקום ודאי כמעט על כל המטוסים שיוצאים בין אקטאו לבקו, ודאי שאעדיף לנסות ולפתוח את האופציה של הפלגה.
יש לך מושג מהו העונש על חריגה ביום של הויזה?


אבדוק את תיבת המיילים שלי שוב הערב,
רב תודות,

ארז

No comments: