אך, מרכז אסיה... מדושנבה לסמרקנד



!אהלן דני, פרטים על יציאה לקטע רכיבה נוסף שלי בבדד.מדושנבה לסמרקנד מרכז אסיה הא
נתיב כללי: צפונה מדושנבה עד הישוב AYNI ומשם מערבה עד הגבול. חצייה של הגבול מחייבת כניסה לאוזבקיסטן ויציאה מטג'יקיסטן באותו היום ה-31.8.2007 בשל תאריכי הויזות שמתחילים וניגמרים במועד זה. מפגש עם לירון ויואב אפשרי ביום זה כי שנינו חוצים את הגבול באותו היום

תאריך יציאה לדרך: 26.8.07 כנראה בשעות אחר הצהריים

משך רכיבה מוערך: לכל היותר ב- 1.9 אגיע לסמרקנד, 50 ק''מ בלבד של רכיבה מהגבול ועד היעד

נקודות בעיתיות: הדרך סלולה רוב הדרך אל הפס אם הבנתי נכון מרוכבים אחרים, אמרו שסלול השאלה היא באיזו רמה. מהפס


דרך עפר קופצנית ומקרטעת


קליטה בפלאפון: להערכתי ביום הראשון וביום האחרון תהיה, אבדוק בישובים גדולים אם יש סיכוי, עושה רושם שתא השטח הקרוב לדושנבה מפותח בהרבה מהאיזורים ההרריים של הפמיר וזוהי בעצם טג'יקיסטן הקלאסית. יש לי תחושה שיהיה אפשר להיות בקשר לפחות מנקודה אחת בדרך (בכל ה-80 ק''מ שלפני דושנבה לדעתי כבר הייתה קליטה

אנשים שפגשתי בדושנבה: בחור בריטי אחד, גם הוא רוכב בערך על הנתיב הגדול שלנו ומתכנן לעבור את טורקמניסטן, איראן ותורכיה אליה יגיע בתוך חודשיים מהיום. רוכב רציני ומרשים, קבענו גם להפגש בסמרקנד. שמו פיטר PETEGOST@HOTMAIL.COM. הוא רוכב בדיוק על אותו הנתיב שלי לסמרקנד והוא יצא לדרך ב- 23.8. הויזה שלו לאוזבקיסטן מתחילה ב- 1.9 וסביר להניח שאם לא יבחר להאריך את הדרך ולסוע לטשקנט (הוא אמר שזה ממש לא בתוכנית שלו), נפגש באזור הגבול

(G) נקודות השארת סימן על הדרך:תמיד, כל G יופיע בסמוך לרוג'ום שיתפוס את העיין ותמיד יש לחפש את ה- G רק מימין הדרך
בכל נקודה בה אני חורג מעט מהדרך ללינה (זה בכל מקרה מרחק של כמה מאות מטרים בלבד) אשאיר G עם כיוון הלינה שאסובב אותו בבוקר לכיוון ההמשך. אם המנהרה החוצה את הפס פתוחה, אשאיר סימן באחת מקצוותיה. אם המנהרה סגורה ואני עובר בפס טופוגרפי, אשאיר בראש הפס את ה- G. אם אין אפשרות להשאיר סימון במקום אדאג לבלוט ולהודיע מי אני ומאיפה בשיחות חולין אצל אנשים באזור המנהרה- עובדים, רוכלים בבסטות וכו






בו אני פונה מערבה לכיוון סמרקנדG נוסף אשאיר בצומת המרכזי הסמוך לישוב AYNy ו רוג'ום




נקדות תורפה נוכחיות בציוד: האופנים עברו נקיון יסודי, ניקנה סט מפתחות הלן חדש ולא צפויה תקלה שניתן לחזות. הצמיג האחורי שלי כבר מתחיל להשחק ואין לי כל ספק שיחזיק מעמד עד סמרקנד, שם נצריח בין הצמיגים- אחורי יחליף קידמי.(קידמי ממש פיקס).

מצב בריאותי: השבח לאל, 555

מזג אוויר צפוי: חם. לכן תחילת רכיבה בשעה 6:30 מנוחת צהרים ליד מים או במקום מוצל (או שניהם) בין 14:00 ל- 16:00 והמשך רכיבה עד טיפה אחרי השקיעה. אם הקילומטרים ירוצו אין לאן למהר, ויהיו מנוחות צהריים ארוכות יותר.

מים: יש בשפע. עד עכשיו היו מעינות של ממש שמשפריצים מים מקירות אבן מלאכותיים בשולי הדרך ורבים מהעוברים עוצרים לשתות ולהתרענן שם, מאמין שגם כאן בעיה של מים לא תהיה. בכל מקרה הדרך עמוסה יחסית ואפשר בכל רגע לעצור משאית

פרטים על מצב הדרכים:ככל הנראה עד הפס הדרך סבירה וממנו היא על הפנים עד הגבול. לכל אחד מהרוכבים ששאלתי יש אמות מידה אחרות על טיב הדרכים ואי אפשר באמת לדעת עד כמה גרוע הקיטוע. נראה לי שהחלק הגרוע באמת כבר מאחוריי

מצב האנסולין: 100 אחוז, החומר עובד טוב. אספקה חדשה וטרייה מגיעה לאוזבקיסטן וכנראה גם תחכה לנו בגרוזיה עוד מנה


שאפשר לסמוך עליה שתשלח מהארץ


בראשון לספטמבר יום החג האוזבקי, הרבה חברה אומרים שיהיו מעט מאוד משרדים ממשלתיים, תחנות המידע ומזון שיהיו פתוחות, מקווה שהבלגאן לא מתחיל יום קודם




בברכת הצלחה ושקילות דעת,ארז















1 comment:

שרון לוי said...

מרכז אסיה תמיד נראה לי אזור מהמם ביופיו ומרתק בגלל שאין שם הרבה תיירים. יש בכלל מפות מקוונות של האוזרים האלה לתיירים? נגיד גוגל וכאלה..